.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش تلفات رانندگي در مازندران

رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي مازندران از كاهش ‪۳۰‬ درصدي تلفات انساني در اثر تصادفات رانندگي در دو ماهه سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اين استان خبر داد

سرهنگ پاسدار " رمضانعلي سواد كوهي " روز يكشنبه در ساري همچنين به خبرنگاران گفت:اين ميزان كاهش تلفات انساني در مقايسه با تصادفات رانندگي ساير استانهاي كشور وضعيت بهتري را نشان مي‌دهد.

وي بدون ارائه اماري در مورد ميزان تلفات افزود: بطور ميانگين ماهانه دو هزار و ‪ ۷۰۰‬الي سه هزار فقره تصادفات رانندگي در مازندران رخ مي‌دهد.

وي تصريح كرد: از مجموع تصادفات رانندگي كه سال گذشته در اين خطه به وقوع پيوست ، ‪ ۲۶‬هزار فقره مربوط به تصادفات خسارتي و بقيه جرحي و فوتي بوده است.

وي آمار فوت‌شدگان مربوط به تصادفات رانندگي در سطح اين استان در سالهاي ‪ ۸۴‬را ‪ ۵۵۹‬نفر و ‪ ۸۵‬را ‪ ۴۰۰‬نفر اعلام كرد و بيان داشت : آمار فوت شدگان سال قبل در مقايسه با سال ‪ ۸۴‬حدود ‪ ۲۸‬درصد از نظر تلفات انساني كاهش داشته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي مازندران گفت : در سال گذشته اين استان در زمينه تلفات انساني در اثر رانندگي با خودرو با كاهش ‪ ۲۸‬درصدي مواجه بوده است و مازندران در كاهش تلفات انساني در ميان استانهاي كشور رتبه اول را به دست آورده است.

وي ادامه داد : بي‌مبالاتي در اثر رانندگي خودرو سالانه ده هزار كشته و صدها هزار معلول و ميلياردها ريال خسارت براي هموطنان بدنبال دارد.

سرهنگ "سوادكوهي" اضافه كرد: طبق برآورد كارشناسان فني در ‪ ۷۰‬درصد از تصادفات رانندگي با خودرو عامل انساني مقصر شناخته شده است و در مرحله بعدي غير استاندارد بودن راهها و نقص فني خودرو عامل تصادفات دانسته شده است.

وي مهمترين ركن در بهبود امر ترافيك و رانندگي را فرهنگ‌سازي در اجراي دقيق مقررات راهنمايي و رانندگي و آموزش در جهت آگاهي راهنمايي و رانندگي به مردم عنوان كرد.

وي تصادفات رانندگي را سه عامل همچون نيروي انساني ، راه و وسيله نقليه دانست و گفت : در كشورهاي در حال توسعه آموزش راهنمايي و رانندگي را از مهدهاي كودك و مدارس اغاز مي‌كنند امادرايران غالبا افراد در سن ‪ ۱۸‬سالگي قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را فرا مي‌گيرند.

وي افزود : در يك حركت نوين پارسال با هماهنگي آموزش و پرورش و بهزيستي استان ‪ ۱۷۵‬هزار نفر از شهروندان مازندراني توسط كارشناسان فني، قوانين راهنمايي و رانندگي را در سطح مدارس و مهد كودك‌ها فراگرفتند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.